Wyszukaj wg województw
Wyszukaj na mapie
Wyszukaj uzdrowisko

Brak uzdrowiskaSprawdź poprawność frazy wyszukiwania.

Przejdź do stopki

Ścieżka spacerowa „PERLĄ POLAŃCZYKA”

Opis:

„PERLĄ POLAŃCZYKA”
Kolor znaków: ŻÓŁTY Czas przejścia: ok. 2 godz.

Perła Polańczyka- kolor znaków żółty (czas przejścia ok. 1,5 h – 2 h)

Spacer rozpoczynamy spod Centrum Informacji Turystycznej i kierujemy się na rondzie w prawo (drogowskaz na Hoczew). Po podejściu 200 m skręcamy w lewo w uliczkę asfaltową za hotelem „Na Górce”. Wędrując dróżką asfaltową, która wije się pod górę między domami dochodzimy do końca ostatnich zabudowań i skręcamy w lewo dalej drogą polną zmierzamy w kierunku Kabajki (606m). Odcinek ten wiedzie poprzez pola i łąki, a ostatni fragment pokonujemy wędrując lasem bukowym. Z punktu widokowego na Kabajce roztacza się piękny widok na jezioro oraz otaczające je wzgórza. Ze szczytu Kabajki schodzimy w dół wydeptaną ścieżką, która prowadzi nas przez las sosnowy w kierunku kolejnego punktu widokowego Horb (560m).

Po drodze przecinamy niebieski szlak spacerowy, prowadzący z Polańczyka w kierunku Myczkowa. Na Horbie możemy zrobić przerwę podziwiając panoramę Polańczyka. Zejście będzie nas prowadziło odsłoniętym grzbietem, poprzez łąki, skąd cały czas możemy delektować się cudownym krajobrazem. Gdy miniemy łąki, szlak skręci w lewo w stronę potoku Jantik. Gdy dojdziemy do zabudowań przy ul. Wiejskiej musimy skręcić w prawo i już po chwili dojdziemy do ul. Bieszczadzkiej w pobliżu Sanktuarium Matki Bożej Pięknej Miłości. Chcąc wrócić do miejsca rozpoczęcia wycieczki musimy skręcić w lewo i po ok. 500m ukaże nam się budynek Centrum Informacji Uzdrowiskowo Turystycznej.