Wyszukaj wg województw
Wyszukaj na mapie
Wyszukaj uzdrowisko

Brak uzdrowiskaSprawdź poprawność frazy wyszukiwania.

Przejdź do stopki

Szlak pieszy „Wokół Połczyna-Zdroju”- żółty

Opis:

Szlak ten ma długość około 15 km, z czego niewiele ponad 10 km to drogi utwardzone. Jako pętla wiodąca przez najbliższe okolice miasta, szlak stanowi idealną propozycję spacerowo-wycieczkową, dla kuracjuszy i turystów, którzy po zapoznaniu się urokami parku pragną zażyć jeszcze więcej ruchu na świeżym powietrzu.

Z końcem 2013 roku Urząd Miejski w Połczynie-Zdroju zrealizował projekt, w ramach którego przy szlaku ustawionych zostało 10 ławek i tablic o tematyce edukacyjno-przyrodniczej, odbudowana została kładka nad jednym z niewielkich cieków wodnych, odnowiono oznakowanie łącznie z ustawieniem dodatkowych kierunkowskazów. Jednak najważniejsza zmiana, to istotna korekta przebiegu szlaku. Stało się tak, ponieważ od momentu pierwotnego wytyczenia trasy kilkadziesiąt lat temu, dokonało się sporo zmian w przestrzeni. Np. młyn wodny przy ul. Kołobrzeskiej przestał być atrakcją turystyczną, a pojawiła się ścieżka rowerowa, czy zalew w angielskiej części parku. Pozostałe korekty wyniknęły z przekonania o potrzebie wyprowadzenia szlaku z centrum na peryferie miasta. Przedstawiony poniżej opis odnosi się do nowego przebiegu trasy.

Szlak rozpoczyna się na ul. Zdrojowej przy wejściu do parku (a nie jak wcześniej na pl. Tysiąclecia), prowadzi aleją przy sanatorium „Irena”, powyżej amfiteatru skręca w prawo w kierunku angielskiej części parku, gdzie skręca w lewo na groblę i wzdłuż koryta Wogry prowadzi aż do samej zapory spiętrzającej wody zalewu. Dalej szlak prowadzi w kierunku pensjonatu „Natura Park”, gdzie skręca w prawo w ul. Sobieskiego, następnie w lewo w wąską ścieżkę, która wspina się krawędzią wąwozu, mija sosnę Jeffreya i dociera do drogi asfaltowej z Połczyna-Zdroju w kierunku Bierzwnicy. Po drugiej stronie jezdni szlak skręca w lewo w i drogą gruntową wśród pól uprawnych prowadzi do ul. Chrobrego, tu skręca w lewo ( a nie jak niegdyś w prawo), aby po kilku minutach marszu dotrzeć skręcić w prawo w ścieżkę rowerową na dawnym nasypie kolejowym. Ścieżką szlak prowadzi do ul. Koszalińskiej, skręca w lewo i po około 150 m. marszu poboczem, w prawo w drogę gruntową. Następnie wzdłuż ogrodzenia gospodarstwa, przez nieczynną linię kolejową dochociera do nowej kładki na niewielkim strumieniu, po przejściu której skręca w prawo prowadzi w dół do ul. Młyńskiej. Tu skręca w lewo a następnie po skosie w prawo w drogę wiodącą między polami w stronę widocznego na horyzoncie lasu. W tym miejscu roztacza się najpiękniejsza na całym szlaku panorama widokowa. Po dotarciu do lasu szlak skręca najpierw w lewo potem w prawo i dociera do piaszczystej drogi, na której skręca w lewo w kierunku zabudowań miejscowości Łężek. Po przekroczeniu granicy miasta szlak prowadzi ul. Traugutta przez most i spiętrzenie na Wogrze, następnie wspina się pod górę aby przed pierwszymi zabudowaniami skręcić w lewo w kierunku ul. Polnej. Tu skręca w drogę gruntową i wzdłuż starych sadów dociera do nieczynnej linii kolejowej, przecina ul. Szczecinecką i po kilku zakrętach dociera do ogródków działkowych. Wzdłuż ogrodzenia trasach wiedzie do ul. Strażackiej, skręca w prawo w Warszawską. Na rondzie szlak skręca w ul. Zdrojową i dociera do miejsca startu przy wejściu do parku.